FAQ items aan het laden...
contact2022-12-28T16:59:09+01:00

> Zó bereik je ons

  • Burgemeester van Houtplein 27,
    5251 PS Vlijmen

  • 073-2001050

  • 06-82701669 (Whatsapp)

  • info@vanschotenmane.nl

  • Voldoende parkeerplaatsen.

Bij spoed
24/7 bereikbaar

> Online inschrijven.

Nog geen klant? Schrijf je gemakkelijk in door ons online inschrijfformulier in te vullen.

> Openingstijden

Maandag 09:00 – 17:00

Dinsdag 09:00 – 19:00

Woensdag 09:00 – 17:00

Donderdag 09:00 – 19:00

Vrijdag 09:00 – 17:00

Zaterdag 09:00 – 13:00 <Uitsluitend voor onze eigen klanten.

Zondag Gesloten

Geen spoed, maar wel een vraag? Klik dan hier voor onze whatsapp service
*Als je bent ingeschreven kun je gratis gebruik maken van deze service.

Nog geen lid van de praktijk?

> Veelgestelde vragen

Met veel vragen kunnen we je direct helpen. Bekijk hieronder de antwoorden op veel voorkomende vragen.

Staat je antwoord er niet bij? Neem dan gerust contact op met ons.

Mijn oudere hond/kat lijkt steeds stijver/kreupeler te gaan lopen, kan ik hem iets geven om zich beter te voelen?2019-10-19T19:48:23+01:00

Daar kunnen we zeker iets voor geven! Afhankelijk van de klachten kunnen we samen overleggen wat er gewenst is. Een hond of kat vertoond niet altijd even duidelijk dat ze pijn hebben, maar stijfheid/ontlasten/manken is een duidelijk teken voor ons. Kijk niet weg bij deze pijnreacties en bespreek met ons welke maatregelen we kunnen nemen om hem/haar comfortabeler door het leven te laten gaan.

Hoe kan ik betalen, kan het ook op factuur?2019-10-19T19:41:38+01:00

Wij vragen direct aan de balie te betalen. Aangezien wij veel transacties op een dag uitvoeren scheelt dit een hoge administratieve kost. Op het moment dat er door omstandigheden toch een factuur gestuurd moet worden rekenen wij factuurkosten. Factuurkosten worden achterwege gelaten wanneer er door onze mankementen niet betaald kan worden of wanneer het een euthanasie betreft.

Moet ik mijn huisdier verplicht chippen en vaccineren?2019-10-19T19:42:36+01:00

Honden die geboren zijn na 1 april 2013 moeten verplicht gechipt zijn. Voor katten geldt deze chipplicht (nog) niet, maar juist voor katten adviseren wij sterk om te chippen. Katten kunnen soms grote afstanden afleggen waardoor zij vaak moeilijk te traceren zijn zonder chip. Bij het asiel worden helaas nog steeds zeer veel tamme katten aangeboden waarvan het baasje niet meer wordt teruggevonden. 

Vaccineren is voor zowel honden als katten niet verplicht. Ook hier geldt dat wij het sterk adviseren, niet enkel voor de gezondheid van het huisdier maar ook voor eigen gezondheid. Wens je zo min mogelijk te vaccineren kom dan zeker langs voor meer informatie over titeren met vaccicheck.

Hoe gaat het in zijn werk wanneer ik mijn huisdier voor een operatie of gebitsbehandeling moet brengen?2019-10-19T19:43:42+01:00

We spreken vooraf een tijd af wanneer je huisdier op de praktijk mag verschijnen. We nemen hem/haar dan op of wanneer er speciale redenen zijn stellen we jullie in de gelegenheid bij het eerste prikje te blijven. Voor honden en katten is het gebruikelijk dat ze nuchter zijn voor de operatie, dit wil zeggen dat ze vanaf de avond vooraf (22u) geen vast voedsel meer mogen nuttigen (enkel water). Konijnen en knaagdieren mogen wel tot het laatste moment blijven eten. Afhankelijk van de drukte doen wij ons best om rond de middag te bellen over het verloop van de operatie/gebitsbehandeling en spreken wij een tijd af dat hij/zij weer opgehaald mag worden.

Vanaf welke leeftijd wordt een ouderdoms check om ziektes vroegtijdig op te sporen aangeraden en hoe vaak moet ik dit laten doen?2019-10-19T19:45:20+01:00

Een hond is Senior van gemiddeld 8 jaar (hoe groter de hond hoe vroeger) en een kat van gemiddeld 10 jaar. Dit is de leeftijd waarop we graag de eerste senior-check zouden uitvoeren. Dit betekent dat we eens samen bespreken wat de beperkingen in het leven zijn en wat je er eventueel aan kunt doen. Door bepaalde problemen in een vroeg stadium op te sporen kunnen we vaak zeer levensverlengende therapieën voorschrijven. 

Is het mogelijk een vaccinatie- en/of titer sessie aan huis/bedrijf te organiseren?2019-10-19T19:51:24+01:00

Wij staan daar zeker voor open. Alles gaat in goed overleg, neem bij voorkeur via de mail contact op om goede afspraken te kunnen maken. Mail de wensen naar info@vanschotenmane.nl

Geldt er een kortingstarief voor fokkers/trimmers/uitlaatservice/opvang?2019-10-19T19:50:01+01:00

Wij werken niet met een ‘standaard’ kortingstarief, maar we zijn zeker bereid om eens samen aan de tafel te zitten. Zo kunnen we samen overleggen wat we voor elkaar kunnen betekenen en zo kunnen wij een duidelijk beeld schetsen omtrent kortingen.

Hoe gaat het in zijn werk wanneer ik buiten openingstijden een dierenarts nodig heb?2019-10-19T19:36:24+01:00

Wij bieden een 24u per dag telefoonservice. Dit wil zeggen dat je het gewone nummer mag bellen en dan wordt doorgeschakeld naar de dienstdoende dierenarts. Voorlopig zul je tijdens de dienst afwisselend terecht kunnen bij ons of bij dierenkliniek Waalwijk. Check onze prijslijst voor de prijzen buiten de openingstijden.

Werken jullie uitsluitend op afspraak?2022-12-28T17:03:22+01:00

Tijdens onze openingsuren werken wij uitsluitend op afspraak. Via onze site of telefonisch kun je zeer gemakkelijk een afspraak inplannen.

Waar moet ik aan denken wanneer ik mijn hond meeneem naar het buitenland?2019-10-19T19:38:23+01:00

Een hond of kat die mee de grens over gaat (ja, ook België/Duitsland) is verplicht om ingeënt te zijn tegen hondsdolheid. De enting moet minimaal 3 weken voor de reis gegeven zijn. Daarnaast heeft ieder land specifieke regels, lees je vooraf goed in via de site van de licg. Ga je naar naar het zuiden of naar berggebieden, dan adviseren we om je dier extra te behandelen tegen bepaalde parasieten. Informeer voor vertrek welke extra voorzorgsmaatregelen je dient te nemen bij de assistent.

Waarom moet ik mijn huisdier ontwormen wanneer hij geen klachten lijkt te hebben?2019-10-19T19:39:33+01:00

Bij wormen hebben veel mensen de lintworm in hun hoofd, deze wordt overgebracht door vlooien of het eten van vers (gevangen) vlees. Maar ook wanneer je huisdier van deze beestjes afblijft is die als pup/kitten besmet door de moeder met spoelwormen. Bij een groot deel van de huisdieren blijft de cyclus heel het leven doorgaan aangezien enkel de ontwikkelde wormen door de ontworm producten worden aangepakt. Daar regelmatig (4x per jaar) te ontwormen zul je geen grote wormen in de ontlasting ontdekken, maar dat betekent niet dat ze er niet zouden komen wanneer je het dier niet regelmatig ontwormd. Wil je toch zo min mogelijk ontwormen? Er is tegenwoordig de mogelijkheid om met een ontlastingsonderzoek te testen op wormen, vraag hiernaar aan de balie.

> Maak hier snel
en gemakkelijk een afspraak

Volg onze social media kanalen om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.

Titel